Welcome semua

explorasi dunia mayaku dengan penuh illustrasi kehidupan

Halaman

Eksplorasi satu dalam berjuta

Eksplorasi satu dalam berjuta
eksplorasi ke dalam dunia maya ku....

Sabtu, 27 Februari 2010

Siti Nurhaliza dan Kris dayanti bergabung dalam CTKD



Saya telah membeli album ini pada hari pertama ia dipasarkan pada 28 Disember 2009...Walaupun agak kecewa kerana hanya mengandungi enam sahaja lagu, yang mana selebihnya hanya instrumental...Namun begitu, enam sahaja lagu sahaja sudah cukup menggegarkan jiwa saya dan mampu membuat saya terbuai serta mendengarnya keseluruhan album berulang-ulang kali....

Di bawah merupakan senarai lagu-lagu yang terdapat di dalam album ni:

  • Jika kau tak datang
  • Sebagai Teman
  • Amarah
  • Dalam Diamku
  • Tanpamu
  • Hanya Dia
Album ini mempunyai empat lagu bernada perlahan dan dua lagu bernada rancak. Kesemuanya hebat dan sedap. Kesimpulannya, tidak rugi memiliki album ni kerana ia sangat berkualiti dan hasil gabungan dua penyanyi terhebat Malaysia dan Indonesia. Saya sertakan beberapa lirik lagu yang terdapat di dalam album tersebut.



Siti Nurhaliza & Krisdayanti – Sebagai Teman

Sejauh manakah ketabahan hati
Menempuhi dunia
Walaupun kau jauh
Kau tetap di hati
Temanku
Percayalah

Begitu tulusnya perhatian kamu
Kepada diriku
Hidupku berombak
Namun kau selalu ada kuatkanku

Chorus
Oh mengapa
Dunia ini begini
Ku cuma manusia biasa
Yang hanya inginkan hidup
Seperti yang lain (seperti juga yang lain)
Mengapa harus begini

Sejak hari itu hatiku terluka
Namun ku sembunyi

Ku juga mengerti
Walaupun terselindung
Kau teman
Aku fahami

Ulang Chorus

Oh Tuhan
Tunjukkanlah jalanMu
Padaku untuk bahagia
Selamanya

Ulang Chorus

Kuatkanlah diri menjalani semua ini


Krisdayanti & Siti Nurhaliza - Amarah

Wanita bukanlah perhiasan mata
Wanita adalah pelengkap di jiwa
Yang perlu kau corak dan bimbingi dia
Dan pasti bukan sekadar dengan kata-kata

Manis mulut lidah kau berapi
Tanpa sedari hati kau sakiti
Ku menghargai segalanya
Namun mungkin kau yang lupa
Fikirkanlah dengarkanlah suaraku

Chorus
Kau tak bisa hapuskan amarah
Walaupun engkau tahu
Aku mahu kamu mahu
Aku tahu kamu tahu
Dan ku takkan tunjukkanku amarah
Kerana aku tahu segala yang berlaku
Tetap akan berlaku di mana kudratku
Dia yang menentu
Dia yang menentu

Wanita bukanlah perhiasan mata
Wanita adalah pelengkap di jiwa
Yang perlu kau corak dan bimbingi dia
Dan pasti bukan sekadar dengan kata-kata

Manis mulut lidah kau berapi
Tanpa sedari hati kau sakiti
Ku menghargai segalanya
Namun mungkin kau yang lupa
Fikirkanlah dengarkanlah suaraku

Ulang Chorus

Hati wanita terlalu rapuh kau genggami
Yang ingin selalu dimanja dan disayangi
Ku bukan tagih janji yang kau hancuri

Manis mulut lidah kau berapi
Tanpa sedari hati kau sakiti
Ku menghargai segalanya
Namun mungkin kau yang lupa
Fikirkanlah dengarkanlah suaraku

Ulang Chorus 2X

Siti Nurhaliza ft Krisdayanti - Jika Kau Tak Datang


Jika kau tak datang
Jika kau ingkari
Aku sesali... sesali

Jika kau tak datang
Jika kau ingkari
Aku kan mencari lagi

Jika batas waktu yang kau berikan telah tiba
Tak ada alasan apapun yang ingin kudengar
Kamu harus datang

*Saat-saat indah yang selalu kunanti-nanti
Kau ikatkan janjimu untuk sehidup dan semati
Hanya demi kamu

**Mesranya berdua merengkuh semesta
Nikmati gelora asmara
Lepaskan gejolak membara oh

Chorus
Jika kau tak datang
Jika kau ingkari
Aku sesali sesali
Jika kau tak datang
Jika kau ingkari
Aku kan mencari lagi
Cinta lain
Yang mengerti aku
Sungguh Pasti
Ulang *, ** Ulang Chorus

Mengapa hanya
Aku yang merasakan kebimbangan
Resahku oh
Ulang *, ** Ulang Chorus

# Aku pasti akan menyesali
Pasti akan menyesali

Siti Nurhaliza ft Krisdayanti - Tanpamu


KD
Biasanya aku lelap tidur...
Terbangun 'tuk fikirkan diri mu
Mengenangmu yang kini telah jauh

CT
Biasanya aku tenang tidur
Terbuaiku mengingat dirimu
Mencintamu namun kau terlalu jauh

KD
Kucuba lupakan dirimu
Mengingatmu hancurkan hatiku

CT
Dahulu seia sekata,
Namun kini semua telah berlalu

Korus
Sayang kuingatkan dirimu....
Bahawa ku tak bisa hidup tanpamu.

Sayang kuingatkan dirimu....
Bahawa ku tak bisa hidup tanpamu.

Ohh....

Ulang Semula

Siti Nurhaliza & Krisdayanti - Dalam Diamku


Telah ku pilih jalan ini
Meski kini ku sendiri
Renungi erti sepi
Tak lagi ada satu kata
Satu jiwa dalam cinta
Yang ada hanya hampa

Semakin terasa
Semakin berbeda
Sungguh sangat menyeksa

*Kata hatiku
Kusimpan dalam diam
Tak perlu ucap lagi

**Kau kan mengerti suatu hari
Mengapa harus terjadi
Semakin terasa
Semakin berbeda
Sungguh sangat menyeksa

Sepiku lara
Hatiku hampa
Kerana cinta
Menyeksa di dada

Chorus
Lelah aku mencari
Ruang cintamu
Untuk cintaku
Bagi cinta ini

Lelah terus berlari
Tanpa bererti
Membelah hati
Terumbang-ambing dalam kebimbangan

Daku terus mencari...
Terumbang-ambing dalam kebimbangan

Ulang *, ** dan chorus

Yang hilang biarlah menjadi kenangan
Biarkanlah... lepaskanlah...

Ulang chorus

Telah ku pilih jalan ini
Meski ku sendiri
Renungi erti sepi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan