Welcome semua

explorasi dunia mayaku dengan penuh illustrasi kehidupan

Halaman

Eksplorasi satu dalam berjuta

Eksplorasi satu dalam berjuta
eksplorasi ke dalam dunia maya ku....

Ahad, 28 Februari 2010

Handphone - Sony Ericsson Aino

Sony Ericsson Aino - Menu Multimedia Sokong Skrin Sentuh...




Secara jujurnya, saya merupakan seorang yang sangat teruja dan berminat dengan apa jua berkaitan dengan handphone.. Angan-angan nak pakai handphone itu, handphone ini.. Tapi biasa la, x semestinya kita harus memiliki kesemuanya... Apa yang penting, miliki handphone yang menjurus minat dan keperluan kita.. Saya bawakan kepada anda spesifikasi dan ciri yang unik yang terdapat pada Sony Ericsson Aino yang mana juga merupakan handphone idaman saya (ngah kumpul duit membelinya)....

Kehadiran Sony Ericsson Aino ternyata mampu menarik perhatian dengan reka bentuk dan kehebatan fungsi yang ditawarkan. Diketegorikan sebagai hadphone multimedia, SE Aino mampu memenuhi keperluan hiburan anda tidak kira dari aspek penggambaran mahupun mendengar muzik atau menonton video. Satu pakej yang lengkap. Malah paparan skrin yang berukuran 3 inci yang mendominasi bahagian depan handphone ini turut menyokong teknologi skrin sentuh jenis capacitive yang memudahkan pengawalan multimedia. Fungsi WIFI dengan fungsi DLNA juga membolehkan SE Aino disambungkan terus ke playstation yang menjanjikan satu kelainan berbanding dengan handphone multimedia lain di pasaran.


SPESIFIKASI UNIK SE AINO:

ASAS

Band : GSM 850/900/1800 & UMTS 850/900/1900/2100
Ukuran : 104 x 50 x 15.5 mm
Berat : 134 g
Skrin : 3 inci TFT 16 juta warna, resolusi 432 x 240 pixels

REKA BENTUK

Jenis : Slider
Memori dalaman : 55MB
Butang navigasi : D-pad
Tambahan memori : microSD ( sehingga 32GB )

HIBURAN

Pemain MP3 : Ada
Radio : Ada (RDS)
Pemain video : Ada
Format video : 3GP, MP4
Format audio : MP3, AAC

MESEJ

SMS/EMS/MMS : ada/tiada/ada
Email/IM : ada/ada

SAMBUNGAN DATA

3.5G : ada
WLAN : WIFI 802.11 b/g (DLNA)
EDGE/ GPRS/ Bluetooth/ Kabel USB/ HSDPA/GPS : semua ada

KAMERA

Jenis lensa utama : 8.1 MP (auto fokus)
Digital zoom : 16x
Face detection : ada
Image stabilizer : tiada
Flash : ada
Smile shot : tiada
Video stabilizer : ada

SPECIAL

  • You tube
  • Facebook
  • SensMe
  • PlayStation 3 Remopte Play





Komen: Sony Ericsson Aino yang dikategorikan sebagai handphone multimedia mampu memenuhi keperluan pengguna yang inginkan sebuah peranti semua dalam satu. Kelebihan SE Aino adalah keupayaannya dalam menggabungkan kehebatan Cybershot dan juga Walkman. Malah penggunaan teknologi skrin sentuh jenis Capacitive yang disediakan memudahkan lagi kawalan multimedia handphone ini. Selain itu, ia juga mampu diintegrasikan dengan konsol permainan PlayStation 3 secara wireless dengan bantuan teknologi WIFI (DLNA)





Namun begitu, kelemahan ketara dapat dilihat pada handphone ini pula adalah penyediaan skrin sentuh yang hanya dihadkan dengan menu multimedia sahaja. Reka bentuk dan kedudukan D-Pad yang agak sempit dan mendatar juga menjadi masalah pada mereka yang mempunyai jari yang besar. Dari segi penggambaran pula, fungsi yang ditawarkan agak terhad berbanding handphone kamera yang lain di pasaran.




Peringatan : Beli handphone mengikut keperluan anda.. Tetapi kalau sudah menjadi idaman kalbu, boleh merancang untuk menyimpan duit secara bulanan sehingga mencukupi dan boleh beli handphone yang anda mahukan. Tepuk dada tanya selera....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan